„Džepni digitron 21. veka“ – Veliko dostignuće srpskog matematičara

Naučni rad nekadašnjeg đaka Matematičke gimnazije objavljen na naslovnoj strani najpriznatijeg svetskog časopisa za nauku.

Petar Veličković, bivši učenik Matematičke gimnazije u Beogradu, u saradnji sa matematičarima sa Oksforda i Sidnejskog univerziteta uspešno je demonstrirao da veštačka inteligencija može da pomogne matematičarima pri dokazivanju teških teorema i otvorenih problema, objavila je Matematička gimnazija.

Kako je pojašnjeno, na neki način, predstavili su veštačku inteligenciju kao „džepni digitron 21. veka“ za matematičare. Rezultujući naučni rad izašao je na naslovnoj strani Nature – najpriznatijeg svetskog časopisa za nauku.

Tim povodom Petar Veličković je izjavio da mu je velika čast što je potpisan kao jedan od autora, kao i što je unutar rada direktno priznat njegov doprinos otkriću novih rezultata iz matematike.

– Dok sam bio učenik MG, znao sam da sam talentovaniji za računarske nauke nego za matematiku, ali me je „čistoća“ i rigoroznost matematike uvek privlačila i sanjao sam da jednog dana doprinesem jakim otkrićima u matematici. Na ovaj način, uspeo sam da spojim moju ljubav prema računarstvu i konkretan način da pomognemo nekim od najjačih matematičara na svetu.

Koristeći ovaj metod, navodi Matematička gimnazija, autori su dokazali nezavisno nove matematičke rezultate u teoriji reprezentacija i teoriji čvorova.